Friday, March 8, 2013

As promised here are some of the highlights of the Dallas Quilt Show, or perhaps should I say, here are the quilts that caught my attention!

Comme promis voici les plus beaux quilts du Dallas Quilt Show, ou peut-être devrais-je dire, voici les quilts qui ont retenu mon attention!

This one received first place for its quilting.
Celui-ci a reçu le premier prix pour son quilting.


 

 This applique quilt used 4 tones of the same colors, from light to dark, and the effect was truly magnificent.
Ce quilt d'appliqués a pour chaque couleur utilisée 4 tonalités, du plus clair au plus foncé, et l'effet est vraiment magnifique.


A Sue Spargo inspired quilt.
Un patchwork inspiré de la créatrice Sue Spargo.



This quilt received the jury award for its very original log cabin piecing with a twist
Celui-ci  a reçu le prix du jury pour son piécé log cabin très original.


I loved this very unusual quilt meant to evoke flowers.
J'ai beaucoup aimé ce quilt évoquant des fleurs.


 And of course, the Pride of Dallas award!
Et bien sûr, le prix Pride of Dallas!


This one is a lot of fun with its Ghastly families!
Celui-ci m'a beaucoup amusée avec ses familles horribles!





A very lovely small quilt in soft colors and naive scenes.
Un petit quilt vraiment très beau avec ses couleurs douces et ses scènes naïves.


 Two impressive pictorial quilts.
Deux quilts tableaux vraiment impressionnants.


I love quilts with lots of colors like this one and the pattern is pretty simple... 
J'adore les patchworks colorés comme celui-ci et le piécé est plutôt simple...


A beautiful African inspired quilt.
Un très beau quilt d'inspiration africaine.



 Magnificent geishas in their luxurious kimonos. 
Des geishas et leurs kimonos somptueux.


I hope you enjoyed this visit. This weekend I'll show you my purchase...
J'espère que vous avez aimé votre visite. Ce weekend, je vous montrerai mes achats...

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...