Friday, February 19, 2016

A Valentine block one cannot pass... / Un bloc de la Saint Valentin auquel on ne peut résister...

My quiet time of the day is breakfast. I always get up  very early to have the house to myself. It is quiet and I can enjoy a nice cup of tea before the drill of the day begins. This is also when I surf on quilters blogs to find inspiration and encouragement.
And here is the block that caught my eye during my visits. It is by Pat Sloan and it is called Hearts Aflutter. It is the first block of The Splendid Sampler, free block of the month, which started on February 14, by Pat Sloan and Jane Davidson.

Mon temps calme de la journée est le petit déjeuner. Je me lève toujours très tôt pour avoir la maison pour moi toute seule. Tout est calme et je peux déguster une bonne tasse de thé avant que ne commence l'enchaînement de la journée. C'est aussi le moment où je prends le temps d'explorer les blogs d'autres patcheuses afin d'y trouver inspiration et encouragements.
Et voici le bloc qui a attiré mon attention durant mes visites. Il est de Pat Sloan et il s'appelle Hearts Aflutter. C'est le premier bloc de The Splendid Sampler, bloc du mois gratuit, qui a commencé le 14 février, par les créatrices Pat Sloan et Jane Davidson.


I am not thinking of doing the sampler, I already have far too many projects going on, but this block is one I am going to try. I think it would look great as THE block of a Valentine quilt...
You will see on the link I gave you for this block, many more hearts in a variety of prints and colors.

Je n'envisage pas de faire ce sampler, j'ai déjà bien assez de projets en cours, mais je vais essayer ce bloc. Je pense qu'il serait superbe comme LE bloc d'un patch de la Saint Valentin...
Vous verrez en allant sur le lien que je vous ai donné pour ce bloc, beaucoup d'autres cœurs dans des imprimés et couleurs très variés.

Are you too tempted by these Hearts Aflutter?

Etes-vous aussi tentées par ces Cœurs Palpitants?










No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...