Thursday, April 4, 2013

Here is another example of a decorative and useful sewing project.

Voici un deuxième exemple d'un travail de couture décoratif et utile.



It is made of linen for the outside, cotton for the lining, and has decorative lace, linen thread and a pretty button. And here is what it is meant for...

C'est en lin pour l'extérieur, en coton pour la doublure, avec de la dentelle, du fil de lin et un joli bouton. Et voici ce que l'on en fait...




It is a place setting or rather a silverware holder which adds a touch of elegance to your table. I made 8 of them. Considering the work, it is always best to sew several at the same time for one tends to forget the different steps...
I used an old table cloth that I keep for anything that requires linen or to back some of my hanging quilts.

C'est un porte-couverts qui donne une touche d'élégance à votre table. J'en ai cousu 8. Etant donné le travail, il vaut toujours mieux travailler en série car on a tendance à oublier les différentes étapes de la réalisation...
J'ai utilisé une vieille nappe en lin que je garde pour ce type de projets et pour faire l'arrière de certains de mes patchworks décoratifs.


This is taken from the book by Chantal Sabatier "Linen and Lace" originally printed in France but one can buy it in the US in its English translation. As indicates its title, it is for linen lovers. I also made a small linen quilt based on the pattern in this book, but you will have to wait until the summer to see some pictures as it is back home in France.

Ceci est tiré du livre de Chantal Sabatier "Lin et dentelle" publié en France puis traduit en anglais et il est possible de se le procurer aux US. Comme l'indique le titre, il s'adresse aux amoureuses de lin. 
J'ai également réalisé un petit édredon inspiré du modèle dans ce livre, mais il vous faudra attendre l'été pour voir des photos car il est chez moi en France.




I would appreciate your comments...

Merci de penser à me laisser un petit commentaire...

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...