Friday, May 24, 2013

My friend's Country Quilt / Le patchwork campagnard de mon amie

Here is my friend Catherine's beautiful little quilt, which I could not take my eyes off every time we had our quilt club at her place. My little girl was happy to hold it and pose for the photograph... 

Voici le magnifique petit patchwork de mon amie Catherine, qui attirait toujours mon regard quand nous avions club de patch chez elle. Ma petite fille était très heureuse de le tenir et de poser pour la photo...


Here are two closer views which show how the mix of fabrics and colors gives life to this quilt.

Voici deux prises plus proches qui montrent que le mélange des tissus et des couleurs donne vie à ce patch.


 Catherine did not hesitate to mix soft-toned colors with brighter ones and it works!

Catherine n'a pas hésité à mélanger des couleurs douces avec d'autres plus vives et acidulées et ça marche!







I love her hens and mushrooms!

J'adore ses poules et ses champignons!







Tomorrow, I will show you mine and you will see that I took some of her ideas. She really encouraged me to go for it and I was not disappointed.

Demain, je vous montrerai le mien et vous verrez que je me suis largement inspirée de ses idées. Elle m'a encouragée à ne pas hésiter dans les mélanges et je n'ai pas été déçue.

Thanks for your visit!
Merci pour votre visite!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...