Tuesday, September 23, 2014

Quilting Reiko Kato's Sunbonnets / Matelassage des sunbonnets de Reiko Kato

I am purposefully assigning myself to the sole task of hand quilting each block of my sunbonnet quilt. I only quilt a couple of hours most days and am progressing slowly, especially as I have to come up with a quilting design for each block and I am alas not a creative person!

Je me suis assigné la tâche de matelasser à la main chacun des blocs de mon patch de sunbonnets. Je ne travaille que deux heures par jour presque quotidiennement et je progresse lentement, d'autant plus que je dois trouver l'idée du dessin pour chaque bloc et je ne suis hélas pas créative!

Here I followed the idea of skipping ropes getting entangled
Ici j'ai gardé l'idée des cordes qui s'emmêlent



This block was easy, I just followed the striped pattern of the fabric
Pour ce bloc c'était facile, j'ai repris les rayures du tissu


My husband came up with the design for the wavy sand beach here
Mon mari a trouvé le dessin pour les courbes sur la plage de sable ici


I think I will simply draw the crest of the waves to give movement to the water.

Je pense que je vais simplement dessiner la crête des vagues pour donner du mouvement à l'eau.


Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...