Friday, October 4, 2013

Log Cabin Town nearly completed / Ville en log cabin presque terminée

Yeah..!!! I have completed all my rows of log cabin houses... of course, I still need to assemble the rows together but still, I find it is an accomplishment!

Enfin!!! J'ai terminé mes rangées de maisons en log cabin ... bien sûr, il me reste encore à les assembler toutes ensemble, mais j'estime que c'est quand même une étape de franchie!

Here they are!
Les voici!


Tomorrow, I am taking my first quilt class through the Quilters Guild of Dallas. We had the conference yesterday by Kimberly Einmo and she is going to teach us to make this quilt using jelly roll strips.

Demain, je vais prendre mon premier cours de patch, organisé par la Guilde de Dallas. Nous avons eu la conférence hier présentée par Kimberly Einmo et demain elle va nous apprendre à faire ce patch avec des bandes de jelly roll.


For my part, I am interested in making a small hanging quilt with a few stars and I thought I would buy some traditional patriotic color fabric.

Pour ma part, j'aimerais réaliser un petit patch décoratif avec quelques étoiles et j'ai donc pensé que des tissus évoquant les couleurs du drapeau américain seraient une bonne idée.

Here are the ones I found. I just need to cut them into 2" 1/2 strips...

Voici ceux que j'ai trouvés. Il ne me reste qu'à les couper en bandes de 2" 1/2...



I am off for a short week of holidays on the island of Cozumel, Mexico. I'll take photos...

Je vous quitte pour une petite semaine de vacances sur l'île de Cozumel, Mexique. Je prendrai des photos...

Until then, Happy Quilting!
En attendant, Bon Patch!


1 comment:

  1. Love the log cabin house blocks! It was so nice to meet you at the Lone Star Burst Workshop on Saturday. Can't wait to see how our quilts turn out!

    ReplyDelete

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...