Tuesday, January 5, 2016

Red pyramid scrap blocks / Pyramides de scraps rouges

Now that I have put away my box of blue pyramids... I can focus on my pile of red and pink scraps and I do have A LOT OF THEM!

Maintenant que j'ai mis de côté ma boîte de pyramides bleues... Je peux me concentrer sur ma pile de chutes rouges et roses et j'en ai BEAUCOUP!




I even have some pretty large pices of Kaffe Fassett left. I will leave these for later and see how I progress. This is going to be a much larger quilt than the blue one.

J'ai même de grands morceaux de tissu de Kaffe Fassett. Je les mets de côté pour l'instant et vais voir comment avance mon projet. Cette version de patch sera sans aucun doute bien plus grande que la bleue.


Checking the size of the strips with the template
Vérification de la taille des bandes avec le gabarit


First strips cut into triangles and half triangles: you need to cut a few half triangles twice, right face up then reverse in equal number
Les premières bandes sont coupées en triangles et demi triangles: il vous faut couper les demi triangles deux fois, à l'endroit et à l'envers en nombre égal


The half triangles will go at the beginning and end of the rows of pyramids: you need half the number of rows for each half triangle 
I will be using a plain fabric for the alternating pyramid and half triangle blocks

Les demi triangles seront placés au début et à la fin des rangées de pyramides: vous aurez besoin de la moitié du nombre de rangées pour chaque triangle
Je vais utiliser un tissu uni pour les blocs intermédiaires de pyramides et de demi triangles


Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...