Sunday, March 24, 2019

 Easy pinwheel blocks / Blocs moulins faciles

A couple of years ago, my eldest daughter saw this quilt in a Quiltmania Magazine and asked me to make it for her, albeit slightly smaller and without the dark cross.

Il y a deux ans, ma fille aînée a vu ce patch dans un magazine de Quilmania et m'a demandé de le réaliser pour elle, cependant sans la croix foncée et un peu plus petit.

Obviously, the hurdle in this quilt is the number of pinwheels... and their accuracy
Il est apparent que la difficulté de ce patch est dans le nombre de moulins...et leur précision


But a visit to my then local quilt shop in Dallas gave me the tool I needed
The Star Singles 2" half square triangles template paper

Mais une petite visite dans mon magasin de patch préféré de Dallas m'a donné la solution
Ces gabarits de papier pour faire des blocs de triangles de 2"


And I found this great bright red print, which will be used throughout. The grey print is the one that is played with using three different shades
Et j'ai trouvé ce superbe imprimé rouge vif, qui sera utilisé pour tous les moulins. C'est le tissu gris qui est utilisé dans trois tons pour réaliser cet effet de dégradé


Pretty straightforward to use this template. Put two squares right sides together. Pin the paper template on top and starting at number 1, sew on the dotted lines until number 8 following the arrows

Ces gabarits sont vraiment très simples d'utilisation. Mettre deux carrés de tissu endroit contre endroit. Fixer un gabarit et en commençant au chiffre 1, coudre jusqu'au chiffre 8 sur les lignes en pointillé en suivant les flèches.


The dots help you to know where to turn
Les points sont vos repères pour tourner


This is what you get
Voici ce que vous obtenez


Then you cut on the lines
Puis vous coupez sur les lignes 


All your blocks are very accurate
Tous vos blocs sont très précis


And you remove the paper
Vous retirez le papier


Ta-dah!
Et voilà!


Well, I have 96 small pinwheels to make just for the light border... I'd better get cracking!
J'ai 96 petits moulins à coudre pour la bordure claire... Au travail!

Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...