Thursday, December 1, 2016

Montmorency Quilt Border 5/ Patch Montmorency Bordure 5

Let me tell you, despite not having seen many posts about my Montmorency Quilt, I have been working hard at it...
Piecing one side of the border...Then ripping the stitches because the background triangles turn out to be too big...Trimming them all carefully by 1/8 inch and tracing the sewing margin... and piecing everything AGAIN!


Je dois vous le dire, bien que vous n'ayez pas vu beaucoup de messages à propos de mon patch Montmorency, je n'ai cessé d'y consacrer tout mon temps...
Piéçant un côté de la bordure... Puis redécousant tout parce que les triangles de fond s'avèrent un peu trop grands... Retaillant ceux-ci précisemment d'1/8 de inch et trançant toutes les marges de couture... et assemblant DE NOUVEAU les 4 bandes de la bordure!

And then one more surprise
Look at the third little square bottom top row...
Et là, une nouvelle surprise
Regardez le petit carré en troisième position au bas de la première bande...



As this litte red squares, some little squares are not exactly square, but have a slant to them where they meet with the background triangles, which happens at the very end of sewing a block when the fabric tends to moves sideways a bit... Of course, impossible to ignore these, SO...
So let's undo those stitches AGAIN!
AND redo the sewing at the corner of the little square.

Comme ce petit carré rouge, certains petits carrés ne sont pas vraiment carrés, mais ont l'air de trapèzes à l'angle de rencontre avec les triangles. C'est le résultat du petit décalage qui parfois se produit à la fin de la couture à la machine, quand le tissu glisse un peu... Evidemment, impossible de ne pas remarquer...
Je redécouds donc ENCORE!
ET recouds les angles des petits carrés.

 At last!
Enfin!


Crossing my fingers hoping everything will fit...
Je croise les doigts espérant que les dimensions vont correspondre...


Everything seems to fit, but I find there is something wrong with the corner squares of the fourth border. They lack contrast. Too much blue. Some red would be better here.

Tout semble bien tomber, mais je ne suis pas satisfaite des carrés d'angle de la quatrième bordure. Cela manque de contrast. Trop de bleu. Du rouge rendrait mieux ici.

My last piece of red from the layer cake
Mon dernier morceau de rouge du layer cake


Let's see the effect...
Voyons l'effet...


Much better!
Beaucoup mieux!


 After undoing my sewing so many times, I am not going to stop at something so easy!
Après avoir tant de fois redéfait mon travail, je ne vais pas m'arrêter pour si peu!

Perseverance is key to success...
Happy Quilting!

La perséverance est la clé du succès...
Bon Patch!




No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...