Sunday, March 6, 2016

Sunday sewing... / Couture du dimanche...


Continuing with my little heart quilt project. I do like my choice of fabric for the central Square in the Square block.

Je continue avec mon petit projet de patch coeurs. Je suis plutôt satisfaite de mon choix de tissus pour le bloc central Carré dans le carré.

I like the two shades of blue for the little corner squares
J'aime les deux tons de bleu pour les petits carrés d'angle



Now pieced with all the Hearts Aflutter blocks
Maintenant piécé avec tous les blocs Hearts Aflutter


 And I have finished my Crosses and Squares homespun quilt!
Et j'ai terminé mon patch Crosses and Squares!


You can see I have made a scrappy binding 
Vous pouvez voir le biais de finition pour lequel j'ai utilisé des restes de tissus


Instead of a sewn label, I have embroidered the details 
Au lieu d'une étiquette, j'ai brodé les détails


This quilt is for my 15 year-old son and it so happens that it is his birthday today!
Ce patch est pour mon fils de 15 ans et c'est justement son anniversaire aujourd'hui!



Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...