Tuesday, November 19, 2019

In between projects, a couple of blocks.../ Entre deux projets, quelques blocs...

Every once in a while, I take out my Nearly Insane quilt project and work on a few blocks. I try to alternate between difficult and easier ones...

De temps en temps, je ressors ma boîte de projet Nearly Insane et couds quelques blocs. J'essaie d'alterner entre blocs difficiles et d'autres plus simples...



I think I have made this one twice...
Je crois bien avoir déjà piécé ce bloc...


Indeed, here it is! Well, at least, the star is in cream
En effet, le voici! Au moins, l'étoile est en crème



I have pieced 13 blocks out of the 98 in the original pattern, but my objective is a more modest one, 49 blocks to make this quilt:

J'ai piécé 13 des 98 blocs du patron original, mais mon objectif est plus modeste, 49 blocs pour réaliser ce quilt:


And here is my little girl's doll quilt all finished and keeping her doll warm.
Et voici le quilt de ma puce terminé, tenant au chaud sa poupée.


Snow came very early this year in Montreal...
First walk in fresh snow on November 8th

La neige est venue tôt cette année à Montréal...
Première balade sur la neige toute fraîche le 8 novembre


The red berries under the snow
Les baies rouges sous la neige


And I have already enjoyed my first cross country skiing outing!
Et j'ai déjà profité de ma première sortie de ski de fond!

Happy Winter to you!
Bon hiver à vous!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...