Monday, June 19, 2017

Let's try something else / Essayons autre chose

This brown next to the dark blue is definitely making this quilt look dull.
Ce brun à côté du bleu foncé assombrit ce patch.



 A closer look at the original quilt makes me realize that what is missing is some kind of pink background before the red and blue nine patch blocks.

Une nouvelle étude du modèle d'origine me fait réaliser que ce qu'il manque est un tissu rose avant la rangée de blocks nine patch rouges et bleus.


Let's take those brown squares out
Enlevons ces carrés bruns


And replace them with these light red squares
Et remplaçons-les par ces carrés rouges clairs


Of  course, I am employing my eager little helper
J'en profite pour me faire aider de ma petite assistante toujours prête à mettre la main à un projet


They are of such a soft red as to appear pink next to the vivid red of the nine patch next to them
Leur couleur rouge est suffisamment douce pour les faire sembler rose à côté du rouge vif des blocs nine patch


Now with all the rows pieced and pressed
Maintenant avec toutes les rangées piécées et repassées


I think I've got it now!
Je pense que cette fois j'ai l'effet recherché!

Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...