Sunday, August 23, 2015

Center Stars of the blocks / Etoiles centrales des blocs

I am painstakingly hand piecing the stars that are at the center of the last two blocks of my Civil War Quilt. Besides it taking me a long time, I have had very little leisure time... I cannot wait for school to restart!

J'assemble à la main très laborieusement les étoiles qui sont au centre des deux derniers blocs de mon patch Guerre Civile. En plus de me prendre un temps infini, j'ai peu de temps libre à leur consacrer... j'ai hâte que l'école reprenne enfin!



My first ever star in fussy cutting
Ma première étoile en prenant compte du motif du tissu


Two stars for the last two blocks
Deux étoiles pour les deux derniers blocs


You can see I still have to add diamonds all around, then the piecing should be speedier.
Vous pouvez voir que je dois ajouter des losanges tout autour, puis le reste devrait être plus rapide



Happy Quilting!
Bon Patch

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...