Friday, August 29, 2014

Some Quilting and some sightseeing / Un peu de matelassage et des balades

I did not manage to do much quilting on my sunbonnet quilt over the summer. I only worked on the central block and then lacked inspiration to continue...

Je n'ai pas fait beaucoup de matelassage sur mon patch de sunbonnets durant l'été. J'ai travaillé sur le bloc central puis j'ai manqué d'idée pour continuer...


Holidays are also synonymous with sightseeing so I am going to share with you a few sights from my region beginning with a most famous one, Joan of Arc's birthplace in Domrémy La Pucelle.

Les vacances sont aussi synonymes de visites et je vais donc vous faire partager quelques-unes de mes balades en commençant par un lieu très célèbre, la maison de naissance de Jeanne d'Arc à Domrémy la Pucelle.


Her birthplace  / Sa maison natale

The village church, truly beautiful
L'église du village, vraiment très belle




And the pretty river meandering lazily through the village
Et cette jolie rivière qui traverse le village


Domrémy is situated in the Vosges district. Next post, I will take you to the Hautes Vosges, the mountainous area of this district where I learnt to ski as a child.

Domrémy est situé dans le département des Vosges. Dans mon prochain message, je vous emmènerai dans les Hautes Vosges, la région montagneuse du département où j'ai appris à skier quand j'étais enfant.

Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...