Saturday, August 23, 2014

Civil War Quilt Baskets / Patchwork Guerre Civile, les Paniers


Remember my Civil War Quilt? I have decided to continue with the blocks of baskets. 

Vous vous souvenez de mon patch de la Guerre Civile? J'ai décidé de continuer avec les blocs de paniers.


Before leaving for my holiday, I decided to do a trial block just to make sure.
Avant de partir pour les vacances, j'ai décidé de tester un bloc par sécurité.


You can see the four fabrics I have chosen for these baskets. I am using only reproduction fabrics for this Civil War Quilt.
Voici les quatre tissus que j'ai choisi pour ces paniers. J'utilise des tissus de reproduction pour ce patchwork de la Guerre Civile.

And I cut all the pieces of fabric to piece the blocks during my holidays.
Et j'ai découpé toutes les pièces de tissu pour assembler les blocs durant mes vacances.


I pieced them by hand.
Je les ai piécés à la main.


The five blocks of baskets completed.
Les cinq blocs de paniers terminés.

 

Perfect piecing / Piécé parfait


Now it is time to get back to hand quilting my sunbonnet quilt.

Il est maintenant temps de reprendre le matelassage de mon patch de sunbonnets.


Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...