Tuesday, April 1, 2014

New project by Kaffe Fassett / Nouveau projet de Kaffe Fassett

My elder daughter loves Kaffe Fassett quilts and since I had quite a lot of fabric left over from her Pastel Star Bouquet Quilt, I decided to buy some more to make her this scrappy quilt.

Pastel Star Quilt Bouquet

Ma fille aînée adore les patchworks de Kaffe Fassett et comme il me restait beaucoup de tissus de son patch Pastel Star Bouquet Quilt, j'ai décidé d'en acheter d'autres afin de faire ce patch très scrappy.

It is called Diagonal Madness Quilt!
Il s'appelle Folie en diagonale!


She especially loves the movement from pastel and yellows to a very dark diagonal and vertically set four patches that create bright stripes.

Elle adore le mouvement des imprimés pastels et des jaunes qui sont suivis d'une diagonale de couleur très vive, ainsi que les four patches qui forment des rayures verticales. 

Some fabric from my stash and some newly bought.
Des tissus pris dans ma réserve et d'autres récemment achetés.


The window blind above my sewing table proves very practical once again for organizing my strips.
Le store de la fenêtre situé juste au-dessus de ma table de couture redevient très utile pour organiser mes bandes.


And now the piecing...
Et maintenant la construction du patch...


 I am progressing slowly for I do not want to waste the fabric by cutting everything from the start, it is way too risky to my mind. Besides, it is tricky to keep the contrast of the four patches especially as I am using my own collection of fabrics and not the ones in the pattern list.

Je progresse lentement car je ne veux pas gaspiller de tissu en coupant tout d'entrée, c'est bien trop risqué à mon avis. D'autre part, il faut bien faire attention à garder le contraste des four patches et commme j'utilise des tissus différents de ceux indiqués dans le modèle, il faut rester vigilante.

Happy Quilting To You!
Bon Patch à Vous


No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...