Monday, December 16, 2019

The last stage of the quilt / La dernière étape du patchwork


I must admit, making the sandwich is the part I do not much like 
Since it is a small quilt, I am using quilters safety pins
Je dois admettre que préparer le sandwich est l'étape que je n'aime guère
Ce patch étant petit, j'utilise des épingles à nourrice 


Straight lines that underline the squares
Des lignes droites pour souligner les carrés



And a pieced binding using the scraps
Et un biais piécé avec les chutes de tissu


The trick is to test the placement for colors and to make sure not to have a seam in the corner
L'astuce est de tester la position des couleurs et de s'assurer qu'il n'y a pas de couture dans les angles


Almost there!
J'y suis presque!

Happy Quilting to you!
Bon Patch à vous!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...