Sunday, October 15, 2017

Scrappy Nine Patch Quilt

After much taking blocks apart, and sewing them again, I have at last obtained the desired effect with the colors I prefer.

Après avoir décousu et recousu bien des blocs, j'ai enfin le résultat que je recherchais avec les couleurs que je préfère.


It is already pretty large, almost 70 inches, but I would like to add a couple of rows of little squares, just like in the original antique quilt.

Il est déjà assez grand, presque 1m70, mais j'aimerais ajouter une paire de rangées de petits carrés, comme dans le modèle ancien.

This is the antique quilt
Voici le patch ancien


And here Rosemary Young's version
Et voici ici la version de Rosemary Young

They were made with 1" squares and 1 1/2 " squares for the border, whereas mine uses much bigger squares 1"3/4.

Ces patchwork ont été faits avec des carrés de 1 inch et 1 inch et demi pour la bordure, alors que j'ai utilisé des carrés de 1inch 3/4.

I need to dig into my stash again and see what fabrics I have to do the border, I will need 52 X 2" 1/2 squares for each of the four colors. I will leave this aside for a bit. I know that finding the right prints is going to take me ages!

Il me faut aller fouiller dans ma réserve pour trouver les tissus nécessaires à la bordure. J'ai besoin de 52 carrés de 2 inches 1/2 pour chacune des couleurs. Je vais mettre ce projet de côté. Je sais que cela va me prendre du temps pour trouver les imprimés...

Happy Quilting!
Bon Patch!




No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...