Sunday, May 14, 2017

 My very own featherweight! Ma propre featherweight!

Over the years of quilt making, I have heard and read many praising the featherweight Singer sewing-machine as the must-have for quilters, for its perfect piecing, durability and simplicity.
My husband likes nothing more than having something a bit tricky to find for sale and researching it during long hours on the computer. I thought looking for a featherweight would keep him busy for months!

Au cours de mes années de patchwork, j'ai souvent entendu et lu les éloges de la petite machine Singer featherweight comme La Machine à avoir de la quilteuse pour son piécé parfait, sa robustesse et sa simplicité d'utilisation.
Mon mari adore faire des recherches sur internet sur les sites de vente d'occasion et passer de longues heures à comparer. Naturellement, j'ai pensé que la recherche d'une featherweight le garderait occupé pendant des mois!

Well, not really... He researched it one Saturday morning, found it in Dallas and had our daughter in Texas go and buy it the very same day !
Pas vraiment... Il s'est mis à la recherche un samedi, l'a trouvée sur Dallas et a donné à notre fille au Texas la mission d'aller la chercher le jour-même!

So here it is!
Et la voici!


After my husband spent a couple of hours cleaning it and oiling it, it was ready to go!
Après que mon mari ait passé une paire d'heures à la réviser et à l'huiler, elle était prête à être testée!


Here we go... Sewing smoothly, with a pleasant humming sound.
On y va... Elle coud sans dévier, avec un son régulier et doux.


Let's try her on a brand new scrappy quilt...
Dark and light strips
Essayons-là sur un nouveau patch de restes de tissus...
Des bandes foncées et claires


To make scrappy rail fence blocks
Pour faire des blocs rail fence scrappy 


Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...