Tuesday, September 24, 2013

My Log Cabin Town /Ma Ville en Log Cabin

I am making progress slowly but surely on my log cabin town and am now on my 9th column out of 14.

Je progresse lentement mais sûrement sur mon projet de ville en log cabin et en suis à ma 9ème colonne sur 14.


I have made some improvements to the way I arrange my pattern for this quilt and the strips of fabric waiting to be pieced. As you can see, the window blind came into handy!!!

J'ai amélioré mon organisation pour travailler sur ce patch, en accrochant le patron et les bandes de tissu en attente face à ma machine à coudre. Le store s'est révélé un support idéal!!!

Much more efficient and I can sew faster!
Bien plus productif et je peux coudre plus vite!



And between a few log cabin blocks I decided to try the piecing technique for pinwheels I was telling you about in my previous post. I took my little girl's favorite charm fabrics and pieced two pinwheels in five minutes! I did not even press in between and the points turned out perfectly!

Et entre deux blocs log cabin, j'ai décidé d'essayer la techinque de piéçage pour les moulins dont je vous ai parlé dans mon message précédent. J'ai pris les morceaux de tissu préférés de ma petite fille et ai piécé deux petits moulins en 5mn. Je n'ai même pas repassé durant le montage et les pointes sont parfaites!



What about you? Have you tried one of those techniques by Missouri Quilt Company?
Et vous, vous avez essayé une des techniques présentées par Missouri Quilt Company?


No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...