Tuesday, September 8, 2015

Last Civil War Quilt Block pieced! / Dernier Bloc Guerre Civile piécé!



At last, all my blocks are done! And now, the critical moment of verifying if each row is going to fit...

Enfin, tous les blocs sont terminés! Et maintenant, le moment critique où il faut vérifier si chaque rangée a les bonnes mesures...



I have assembled almost all the rows of blocks, except for the small stars at the bottom and for the central large blocks, yet it is already obvious there is something wrong with the measurements.
Let's check the pattern again for measurements... Of course! Each block is supposed to measure 10", but what escaped my notice is the measurement given for the three central blocks: 15". So this row will be 5" short!
I am going to have to come up with something harmonious to make up for this gap.

J'ai assemblé presque toutes les rangées de blocs, excepté celle des petites étoiles en bas et celle des trois gros blocs au centre, pourtant il est évident qu'il y a une erreur de mesure.
Vérifions donc le patron au cas où j'aurais commis une erreur... Bien sûr! Chaque bloc doit mesurer 10" , mais ce qui m'a échappé est que la mesure donnée pour les trois blocs du centre est de 15". Il manque donc 5" à cette rangée!
Il va falloir que je trouve une idée qui s'accorde bien avec l'ensemble pour remédier à cet écart.

Now some of you who live in Texas may be aware of one of the most famous bicycle ride that takes place in this country aptly called Hotter Than Hell Hundred in Wichita Falls.
Besides quilting, one of my passions is cycling and so for the first time I completed this ride with my husband on August 29th: 100 miles or 162 km and believe me, the last two km are the worst... 

Pour ceux d'entre vous qui vivent au Texas, vous avez dû entendre parler d'une des plus célèbres course de vélo du pays bien nommée Hotter Than Hell Hundred (100 plus chaud que l'enfer) à Wichita Falls.
En plus de patcher, une de mes passions est le vélo et pour la première fois j'ai fait cette course avec mon mari le 29 août dernier: 100 miles ou 162 km et croyez-moi, les deux derniers km sont les plus durs...

Hotter'N Hell 100

Besides, this race is listed as one of the 39 things you should do in Texas before you die , so this is one more thing crossed out of that list!

Et puis, cette course est dans la liste des 39 choses à faire au Texas avant de mourir, donc en voici une de plus que j'ai pu barrer de cette liste!

Happy Quilting!
Bon Patch!



No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...