Thursday, April 6, 2017

Spring in Florida / Le printemps en Floride

Trees blooming everywhere
Les arbres se couvrent de fleurs




Hiding underneath the undergrowth
Se cachant sous les frondaisons


In the hedges
Dans les haies



These tiny white flowers fill the neighborhood with their fragrance
Ces petites fleurs blanches embaument tout le quartier


And my vase of flowers to which I am adding leaves
Et maintenant mon vase de fleurs auquel j'ajoute les feuilles



I have used several tones of blue for the leaves, and I have just positioned them to take a photo as a guide for my appliqueing them.
I will take this little sewing with me as we are off for our children's spring break and I always like to pack a good book, a Spanish one this time to improve my fluency, or lack of, and some sewing.
I hate to be left with nothing to do!

J'ai utilisé plusieurs tons de bleu pour les feuilles, et je les ai positionnées pour prendre la photo qui me servira de guide pour les appliquer.
Je vais prendre ce travail de couture avec moi, car nous partons pour les vacances de printemps des enfants, et j'ai pris l'habitude de toujours emporter un bon livre, en espagnol cette fois pour améliorer mon niveau, et un peu de couture.
Je déteste me retrouver sans avoir rien à faire!

Happy Quilting!
Bon Patch!



No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...