Sunday, January 29, 2017

Simplicity / Simplicité

I very often hand quilt, unless I make a very simple quilt that is not worth hand quilting, but I rarely quilt intricate designs. I tend to like simple lines and I do like a quilt to be soft. I find that dense quilting, though beautiful, stiffens the quilt. Besides, let's be honest, I do want to move onto the next one!!!

Je matelasse mes patchs très souvent à la main, à moins qu'il s'agisse d'un modèle très simple qui ne justifie pas cela, mais je fais rarement des dessins compliqués. Je préfère les lignes simples et j'aime qu'un patch soit moelleux. Je trouve que le matelassage dense, bien que magnifique, raidit le patch. Et puis, pour être honnête, j'ai envie de passer au patch suivant!!!

My very simple quilting design for my Shoo Fly Quilt
Mes lignes de matelassage très simples sur mon patch Chasse Mouches


I do try to get my stitches very regular and, many a time, undo a few because they are not so
Not sure they would be noticeable...
J'essaie d'avoir des points réguliers et, souvent, j'en défais quelques-uns qui ne me plaisent pas
Je ne suis pas certaine cependant qu'ils se verraient...


Now all I have left is to slip stitch the binding at the back
Il ne me reste qu'à coudre le biais au point invisible

Almost there!!!
Happy Quilting!

Presque au bout!!!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...