Wednesday, November 2, 2016

Row 3 Montmorency Four Patch / Bordure 3 Patch Montmorency Four Patch

Let's make some scrappy four patch blocks
I love these fabrics from the Grant Park collection

J'adore ces tissus de la collection Grant Park
Des blocs four patch scrappy


I have again folded both halves of the sewing margin to opposite sides to prevent bulking
Ici encore j'ai rabattu les deux moitiés de la marge de couture sur les côtés opposés


  

 And since I am making scraps, I might as well start cutting for row 5
Et puisque je me retrouve avec beaucoup de chutes de tissu, autant en profiter pour commencer à couper des pièces pour la cinquième bordure 


A lot of very small squares and rectangles, which makes my pile of fabric neater
Beaucoup de petits carrés et de rectangles, ce qui remet de l'ordre dans ma pile de tissus


Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...