Monday, October 31, 2016

Row three Montmorency Quilt / Bordure 3 patch Montmorency

This row combines four-patch blocks and hourglass blocks. Let's start with the hourglass blocks. I prefer to work with squares rather than triangles for this block. Here is the method I use.

Cette bordure mélange des blocs four-patch et des blocs sablier. Commençons par les sabliers. Je préfère assembler des carrés plutôt que des triangles pour ce bloc. Voici la méthode que je suis.

Start with squares that are 1 1/4 inch larger than the finished block
I need a 3" block, so I cut my squares at 4 1/4 inch

Commençons avec des carrés qui mesurent 1 1/4 inch de plus que le bloc terminé
Je dois réaliser des blocs de 3", donc je coupe mes carrés à 4 1/4"

 

 Take 4 squares, two light and two dark
Pair them light/dark with right sides facing and trace two lines 1/4 away from the diagonal

Prendre 4 carrés, deux clairs et deux foncés
Mettez les deux par deux, foncé/clair, endroit contre endroit
  

Sew one hair's breadth from the line toward the sewing margin 
This compensates for loss of fabric with the folding

Coudre à un cheveux de la ligne tracée vers la marge de couture
Cela compense pour la perte de tissu dans le pliage


It is a little more obvious on this light fabric
C'est un peu plus distinct sur ce tissu clair


Cut on the diagonal
Couper en diagonale


Press and turn towards the dark fabric
Repasser et rabattre vers le tissu foncé


Pair these blocks right side facing, light against dark, and trace again two lines as previously
Placer ces blocs par deux, clair contre foncé, et tracer deux lignes comme précédemment


Sew in the same manner
Coudre de la même façon


Cut on the diagonal
Couper en diagonale


Press 
Repasser


One half of the margin allowance will go one way and the other half the other way, thus forming a tiny four-patch at the back. This prevents bulking and makes quilting easier later on.
La moitié de la marge de couture est rabattue dans un sens et l'autre moitié dans l'autre, ce qui forme un petit carré four patch. Cela évite "un bourrelet" et facilite le matelassage par la suite.


Voilà!


And here are all my scrappy hourglass blocks!
Et voici mes blocs sablier!


Now a few Halloween decors I come across on my rides...
Et maintenant quelques décors de Halloween que je vois pendant mes sorties vélo...



And all this is just the front of one house!
Et tout cela est placé devant une seule maison!

Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...