Thursday, September 29, 2016

Waste not, want not / Pas de gaspillage

What to do with these left over basket points...
Que faire avec ces pointes de paniers en trop...


How about pretty blue stars?
Pourquoi pas de jolies étoiles bleues?


I have a strip of blue chintz that matches this print
J'ai une bande de chintz bleu qui va parfaitement avec cet imprimé


Using my last strip of off-white muslin 
J'utilise ma dernière bande de coton écru


Pretty, don't you think?
Joli, non?


I now have 9 saw-tooth star blocks
J'ai maintenant 9 blocs  étoiles


And because I want to make sure I will not waste the small chintz scraps I have ,
 I have cut them in 1 "1/2  squares
Et pour ne pas gaspiller les petites chutes de chintz, 
je les ai coupées en carrés de 1" 1/2

 

All that is left to do is find a project for these stars...
Talking of which, while surfing on the internet to visit quilt blogs, I came upon this wonderful blog by Edyta, the designer behind Laundry Basket Quilts, and here are a few of her patterns with stars.

Tout ce qu'il reste à faire est trouver un projet pour ces étoiles...
A propos, en surfant sur internet pour jeter un coup d'oeil aux blogs de patchs, je suis tombée sur ce blog magnifique de Edyta, la créatrice de Laundry Basket Quilts, et voici quelques-unes de ses modèles avec des étoiles.

She is using her new fabric line Blue Barn by Moda
Elle utilise sa nouvelle collection de tissus Blue Barn de Moda

  
I love the idea of a border of stars
J'adore l'idée d'une bodure d'étoiles



And she gives the pattern for this fun Christmas Tree Quilt
Et elle donne le patron pour ce patch Sapin de Noêl rigolo


You can find it by visiting her blog and scrolling down.
Vous pouvez le trouvez en allant sur son blog et en descendant.

Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...