Monday, May 16, 2016

Back to my little flower pots... / Reprenons mes petits pots de fleurs

I had left this little Flower Patch by Red Button Quilt Co at the stage where only the clay pots were appliqued. I have been potting around the garden a lot, it is now time to put some flowers in these little pots too!

J'avais quitté ce petit patch de fleurs de Red Button Quilt Co à l'étape où les petits pots en terre étaient appliqués. J'ai fait beaucoup de jardinage ces jours-ci, il est temps que je mette des fleurs dans ces jolis petits pots aussi!
Let's start with the flowers
Commençons par les fleurs


Then the buttons and stems
Puis le coeur et les tiges


Some leaves
Quelques feuilles


Voilà!






I decided on using only 6 types of flowers. There were many more in the pattern but far too tedious for my taste

J'ai choisi de reproduire uniquement 6 motifs de fleurs. Il y en avait beaucoup plus dans le patron mais bien trop compliquées à mon goût.


The next step is to do is piece them with the 16 patch squares I have kept aside.

La prochaine étape est les piécer avec les carrés de 16 patchs que j'ai mis de côté.

Can't wait to see how the colors look together!
Happy Quilting!

J'ai hâte de voir le résultat avec les blocs de couleurs!
Bon Patch!




No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...