Thursday, February 25, 2016

Sales one cannot resist... / Des soldes irrésisitbles...

One of my favorite quilt shops around Dallas had its annual Fat Quarter sale a couple of weeks ago. At first I thought "Really, I do not need any more fabric. I have enough to keep me occupied for years..." But then my friend Valérie sent me this tantalizing reminder from Belgium so that I would not miss this opportunity. Although Valérie has moved back home, she keeps up with this particular shop's news. And now of course, I just HAD to go!

Un de mes magasins de patch préféré dans les environs de Dallas tenait sa promotion annuelle de Fat Quarters il y a environ deux semaines. Au début j'ai pensé "Honnêtement, je n'ai vraiment pas besoin de tissu. J'en ai suffisamment pour m'occuper des années..." Mais mon amie Valérie m'a envoyé un message de rappel de Belgique difficile à ignorer. Bien qu'elle soit rentrée dans son pays, elle se tient toujours au fait des infos de ce magasin. Impossible alors de ne pas y aller!


I tried to be very sensible as you can see...
J'ai essayé d'être très raisonnable comme vous le voyez...


And only took the fabrics I fell in love with
Et je n'ai pris que les tissus qui m'ont séduite

I still have a hard time with yellow but love this soft one and the black print with the red and yellow in it


Of course blues... I love those antique like blues
Bien sûr des bleus... j'adore ces bleus aux imprimés rétro


And reds, one can never have enough reds!
Et des rouges, on n'a jamais assez de rouges!


New prints to make me dream of future projects of which my head is full, but time is always too short...
De nouveaux imprimés qui me font rêver à de futurs projets qui me trottent toujours dans la tête, mais c'est le temps qui manque...

The ideas and process of imagining and creating are as much fun as the realization itself.
Happy creativity to you!

Trouver les idées, imaginer et de créer dans sur le papier sont aussi stimulants que le travail de réalisation lui-même.
Bonne créativité à vous!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...