Thursday, November 5, 2015

Now onto the pieced quilts / Allons maintenant regarder les patchs piécés


Do not be deceived, these three quilts are miniature quilts hardly bigger than my hand and all machine pieced! The lady who made these quilts is 85 years old, if I remember correctly, and she lives in a small town in west Texas. Well, I do hope I have eyes as good as hers at her age!

Ne vous trompez pas, ces trois patchs sont en fait des patchs miniatures à peine plus grand que ma main et tous piécés à la machine! La quilteuse qui les a réalisés a 85 ans, si ma mémoire est bonne, et elle habite un petit bourg de l'ouest du Texas. Et bien, j'espère avoir d'aussi bon yeux qu'elle à son âge!


Beautiful antique quilt of baskets and stars
Magnifique patch ancien de paniers et d'étoiles


Another antique quilt that shows no scrap was wasted!
Un autre patchwork ancien qui démontre que pas un morceau de tissu n'était perdu!


Well chosen fabrics for this kimono quilt
Des tissus soigneusement choisis pour ce patch de kimonos


Japanese indigo fabrics in this quilt
Tissus indigo japonais dans ce patch


I loved this fun quilt!
J'ai adoré ce patch si amusant!


Completely pieced, look at the hands and feet!
Totalement piécé, regardez les pieds et les mains!


The following three quilts are from the same pattern but with a different use of colors
Les trois patchworks suivant sont sur le même modèle mais avec une utilisation différente des couleurs





So many half square triangles!
Une multitude de triangles!


Tiny ones!
Tout petits!


Considering my other passion, this quilt immediately appealed to me!
It is entitled "Fifty, Female and Fearless"

Etant donné mon autre passion, ce patchwork a tout de suite attiré mon attention!
Il s'intitule "Fifty, Female and Fearless"



In my next post, we will be admiring the appliqué quilts and those that combine appliqué and piecing.

Dans mon prochain message, nous pourrons admirer les appliqués et les quilts qui mélangent appliqué et piécé.

Thank you for dropping by!
Happy Quilting!

Merci pour votre passage!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...