Friday, September 18, 2015

Civil War scrappy row / Rangée scrappy Patch Guerre Civile

Having assembled and pressed the rows of blocks gives me a sense of the beauty of this traditional quilt. I love the colors and I am pretty happy with the precision I succeeded in attaining.

Ayant terminé d'assembler et de repasser les rangées de blocs me donne une idée de la beauté de ce patch traditionnel. J'aime les couleurs et je suis très contente d'avoir pu réussir ce niveau de précision dans le piécé.

Rows of blocks assembled and pressed
Les rangées de blocs assemblées et repassées


The last two rows of the Civil War quilt make use of all the leftover fabric to piece two pretty colorful rows. The original pattern requires diamonds, but after several trials, I found that I could not get consistent accurate diamonds, despite using a template. I have decides to use 1 1/2" squares that will look as good, placed on point, and will not waste as much fabric.

Les deux dernières rangées du patch Guerre Civile permet d'utiliser tous les restes de tissu en piéçant deux jolies rangées très colorées. Le patron utilise des petits losanges, mais après plusieurs essais, je me suis rendue à l'évidence. Impossible pour moi de reproduire les mêmes losanges malgré l'utilisation d'un gabarit. J'ai donc choisi de prendre des carrés d'1"1/2 et l'effet sera aussi joli, placés en diagonale, avec moins de perte de tissu.


Lots and lots of squares... 
Beaucoup de petits carrés... 


 And the piecing is taking ages...
Et le piécé prend un temps fou...



Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...