Thursday, January 22, 2015

My Retreat sewing... / Ma couture de weekend...


I had taken four projects with me to the retreat, to make sure I would not get stuck and remain idle... In fact, I concentrated on only two which, as usual, took me a lot longer than I had thought.

J'avais emporté quatre projets dans ma valise pour le weekend de patch, afin de ne pas me retrouver bloquée ou sans rien à faire... En fait, j'ai travaillé sur deux projets qui, comme à l'accoutumée, m'ont pris beaucoup plus de temps que je ne l'avais envisagé.

I blanket stitched the 10 hearts for my "Sweet Gingers" 
J'ai ajouté un point de feston aux 10 coeurs du patch "Sweet Gingers"


Black thread for the big hearts and white thread for the small ones.
Du fil à broder noir pour les gros coeurs et du blanc pour les petits.


And then I started on the Simply Amish Quilt. 36 black triangle blocks, 72 red triangle blocks. It took me ages to cut them and trace the sewing margins on each triangle and half triangle...

Et j'ai commencé le patch Simplement Amish. 36 blocs triangles noirs, 72 blocs triangles rouges. Cela m'a pris des heures pour les découper et tracer les marges de couture sur chacun des triangles et des demi triangles...


The piecing has to be very accurate.
Le piécé doit être très précis


And then some more time spent cutting the little tails!
Et ensuite encore du temps juste pour couper les petites pointes!


I still have 36 more purple triangle blocks to make. And then I will be able to start on the squares, which should be much easier!

J'ai encore 36 blocs triangles à réaliser. Et ensuite je pourrai commencer les carrés, ce qui devrait être plus facile!

Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...