Monday, November 17, 2014

Little Christmas Elves / Petits Lutins de Noël

I have been making a new set of Christmas elves and took step by step photographs to show you how to make these funny little Christmas decorations. You can hang them in your tree, on your blinds with tiny clothes pins, or put them on your dinner plates for your guests.

Je suis en train de faire des petis lutins de Noël et j'ai donc pris des photos pour vous montrer comment réaliser ces petites décorations de Noël très rigolotes. Vous pouvez les pendre dans votre sapin, les accrocher sur vos stores avec de toutes petites pinces à linge, ou les placer dans les assiettes de vos convives.

Let me introduce you to two of my little elves
Je vous présente donc deux de mes petits lutins

You will need:
- pretty buttons
- little bells
- wooden balls 1 inch in diameter or 2,5 cm

And pretty Christmas prints
Et de jolis petits imprimés de Noël


Cut a triangular template
Découper un gabarit triangulaire


You need 3 triangles to make one elf
Vous avez besoin de 3 triangles par lutin


Cut on the lines, sewing margins are included
Découper sur les lignes, les marges de couture sont comprises


Fold right sides together and sew 1/4 along the length
Plier endroit contre endroit et coudre sur la longueur à 7 mm




Trim the tip of the triangle
Couper la pointe du triangle


This is where my chopsticks come in handy...
C'est là que mes baguettes sont très utiles...


Turn over the cone
Retourner le cône


All the way to the tip
Jusqu'à son extrémité


Slip stitch the opening on two out of three cones.
Fermer à points invisibles deux des trois cônes.


Attach a bell to the third one
Attacher un grelot au troisième


Put two closed triangles on top of one another, sewn sides on the outside, with the right angles touching and sew a  pretty button
Placer les deux triangles cousus l'un sur l'autre, côtés cousus sur l'extérieur, avec les angles droits se touchant et coudre un joli bouton


Fold a 1/4" margin inside the third triangle, attach it to the back of the other two and glue a wooden ball
Plier 7mm du bord du troisième triangle vers l'intérieur, attcher à l'arrière des deux autres et coller une boulle en bois


The sewing line of the hood should be place where the two angles at the front meet so it is centered at the back
La couture du bonnet doit être sur le point de rencontre des deux triangles sur le devant pour qu'il soit centré à l'arrière


Voilà!!


When I am done with all of them, I will draw their little faces, the trickiest part for me as I never know what face I am going to get: happy, grumpy... But they are always cute!

Quand j'aurai terminé tous mes petits lutins, il me restera à dessiner leurs visages, le plus difficile pour moi car je ne sais jamais si je vais avoir un lutin joyeux, boudeur... Mais ils sont toujours mignons!

Happy Quilting!
Bon Patch!


No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...