Thursday, October 2, 2014

Quilting and quilting... / Matelassage et matelassage...

I am beginning to believe I will indeed one day reach the end of this quilt! I have finished quilting three more blocks and I can see the quilt taking life little by little with the quilting patterns.

Je commence à croire que je vais vraiment voir un jour la fin de ce patch! J'ai terminé de matelasser trois nouveaux blocs et je vois le patch prendre vie peu à peu avec les dessins du matelassage. 

 I completed my beach scene with little waves for the sea
J'ai terminé la scène de la plage avec des petites vagues pour la mer







Curves following the slope of the hill
Des courbes qui suivent la forme de la colline


Echo quilting for this block
Matelassage en echo pour ce bloc


The second stripy block
Le deuxième bloc à rayures


I keep my intervals at 1/2 inch for the quilting with recurring lines
Je garde un intervalle de 1/2 inch pour le matelassage avec des lignes répétées


I now have three blocks left to quilt but have not come up with a design yet.
Il me reste trois blocs à matelasser mais je n'ai pas encore trouvé le dessin.



I am now off for a holiday in La Martinique, nicknamed The Flower Island, (yes, I know, I am very lucky) and am preparing some little sewing easy to carry with me.

Je suis maintenant prête à partir pour une semaine à La Martinique, surnommée l'île aux fleurs, (oui, je sais, j'ai beaucoup de chance) et je me hâte de préparer un peu de couture facile à emporter avec moi.


Happy Quilting!
Bon Patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...