Monday, September 1, 2014

Excursion in the Vosges Mountains / Balades dans les Hautes Vosges

This year, I had a treat. I went to the Vosges Mountains for a weekend. It is a region I particularly love, lots of lakes surrounded by peaks crowned by forests of tall fir trees. The landscape is very pretty with its patches of vivid green,  where cows graze, amid the dark bluish green of the fir trees. 

Cette année, j'ai été gâtée. Je suis allée passer un weekend dans les Hautes Vosges. C'est une région que j'aime tout particulièrement, avec ses lacs lovés au milieux des montagnes couvertes de forêts de sapins. Le paysage est vraiment très joli alternant les taches de vert très vif des pâturages et le vert foncé bleuté des sapins.

The day was cloudy and we could see the village in the sunlight in the valley
Le ciel était nuageux et on pouvait voir le village ensoleillé dans la vallée


A lot of hikers from Germany and the Netherlands 
Beaucoup de randonneurs d'Allemagne et des Pays Bas


The local fruit: the blueberries, much smaller than their American cousins but very tasty
Le fruit local: les myrtilles, plus petites que leurs cousines d'Amérique mais très goûteuses


This region is renowned for its Blueberry Pie
Cette région est renommée pour sa tarte aux myrtilles


Wildflowers everywhere / Des fleurs partout



Beautiful foxgloves / De magnifiques digitales


 The arnica flower / La fleur de l'arnica

I actually returned for a day of hiking with my teenage son who spent two weeks of summer camp there, of course, he loved it!

Je suis en fait retournée pour une journée de balades avec mon fils adolescent qui y est venu passer deux semaines en camp, évidemment, il a adoré!

Happy Quilting!
Bon Patch!


No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...