Tuesday, April 29, 2014

58 Nine Patch Blocks / 58 Blocs Nine Patch

This Diagonal Madness Quilt is taking me a long time to piece... cutting the fabrics as I progress along, instead of cutting lots of strips, so as not to waste fabric. I have finished piecing the required 58 nine patch blocks and will wait to piece them together until I have finished piecing the center. This will give enable me to place the colors around the center according to the neighboring fabrics.

Le Patch Folie en Diagonales est très long à piécer... j'ai coupé les tissus au fur et à mesure plutôt que de découper beaucoup de bandes afin de ne pas gaspiller de tissu. J'ai terminé de piécer les 58 blocs nine patch requis pour la bordure extérieure. J'assemblerai cette bordure une fois le centre fini afin de pouvoir placer les couleurs tout autour en fonction des tissus voisins.


 I am glad I was careful with my cutting for I have had enough fabric to cut the 58 triangles necessary for the ends of the rows and the corners. I have decided on the lighter color fabric for the triangles so that the pattern would stand out, especially the dark vertical stripes.

Je suis contente d'avoir été prudente dans ma découpe des tissus car j'ai eu juste assez de tissu pour couper les 58 triangles nécessaires pour les extrémités des rangées et les angles. J'ai décidé d'utiliser les tissus les plus clairs pour ces triangles afin que le motif du centre ressorte, notamment les lignes verticales foncées.

First half of the center pieced/ Première moitié du centre piécée


Another half to go...
Encore une moitié à piécer....

Happy Quilting Week!
Bonne semaine de patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...