Friday, March 7, 2014

My sunbonnet quilt top / Mon quilt de sunbonnets

A very busy week which has not left me much time for leisure but I have finished the sunbonnet quilt top!
I finally opted for the soft beige striped fabric for the last two little blocks on either side of the winter scene.

Une semaine très bousculée qui ne m'a guère laissé de temps pour les loisirs mais j'ai cependant terminé l'assemblage de mon patch de sunbonnets!
J'ai finalement choisi le tissu beige rayé pour les deux derniers petits blocs de chaque côté de la scène de neige.

The block on the left / Le bloc de gauche

Here with the neighboring blocks / Ici avec les blocs voisins

The block on the right / Le bloc de droite

 Now the setting with the others / Maintenant monté avec les autres

At last all my sunbonnets together / Enfin tous mes sunbonnets ensemble 

 I decided to make the outer border with 2" squares and 4" X 2" rectangles, placing them irregurlarly. As I did not want this border to draw attention from the little characters, I have only used very soft colors in pink, blue and grey, some of the fabrics I used in the backgrounds and dresses.

J'ai décidé de faire la bordure extérieure avec des carrés de 2" et des rectangles de 4" X 2", en les plaçant de façon irrégulière. Je ne voulais pas que cette bordure attire le regard au détriment des petits personnages. J'ai donc réutilisé les restes de tissus des fonds et robes dans des couleurs très douces de bleus, de roses et de gris.


 








Voilà!!!


If you like this setting. I have given the dimensions and pattern in the previous post about this quilt. I will be very happy if you send me a photo of your quilt!!!

Si vous aimez ce montage, j'ai donné les dimensions et le patron dans le message précédent sur ce patch. Je serai ravie que vous m'envoyiez une photo de votre réalisation!!!


I hope my ideas will have helped you. 
Happy Quilting!

J'espère que mes idées vous auront aidés.
Bon patch!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...