Tuesday, January 21, 2014

Quilting finished ! / Matelassage terminé!

My flannel quilt has taken most of my sewing time as the quilting design of the stars makes you stop and start again and that for 81 stars altogether.

Mon patch en flanelle a pris la majeure partie de mon temps de couture car le modèle des étoiles pour le matelassage oblige à arrêter votre fil pour chacune d'elle, 81 étoiles en tout.

Stars / Etoiles


Lines / Lignes


Mitered corners / Angles en onglets


 The Irish Chain pattern is more obvious in this photograph
Le dessin de l'Irish Chain est plus apparent sur cette photo


I have chosen a bright red flannel for the back and am going to use it for the binding as well to make the design pop.
Another cold front is just around the corner, I must finish this quilt ASAP!

J'ai choici une flanelle rouge vif pour l'arrière et je vais l'utiliser pour le biais de finition. Cela fera ressortir le dessin.
Une autre vague de froid arrive sur le Texas, il faut vraiment que je termine ce patch le plus tôt possible!


Happy Quilting!
Bon Patch à vous!


No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...