Monday, November 4, 2013

Houston Quilt Show

Here are now the photos I took of the quilts I found interesting and, of course, of some that received an award.

Voici maintenant les photos que j'ai prises des quilts qui ont attiré mon attention et, bien sûr, de certains d'entre ceux qui ont reçu un prix.

One of my favorites
Un de mes préférés


 Notice the yellow buses around the border
Regardez les bus jaunes tout autour sur la bordure extérieure



I love the impression of movement in this quilt
J'adore l'impression de mouvement dans ce quilt


Amazing reflections on the water
Des reflets sur l'eau superbes



For my friend Caroline who, I am sure, will draw inspiration from this quilt...
Pour mon amie Caroline qui, je suis sûre, s'inspirera de ce quilt...


This one is for my husband who loves to ride!
Celui-ci est pour mon mari qui est passionné de vélo!


This one makes the viewer very uncomfortable but its originality and color harmony are undeniable
Ce quilt met l'observateur mal à l'aise mais son originalité et l'harmonie des ses couleurs sont incontestables.


The traditional colors and minutiae of the Czech quilts
Les couleurs traditionnelles et la minutie des quilts tchèques




To be continued...
A suivre...

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...