Monday, September 30, 2013



Great scrap quilt pattern / Superbe modèle de scrap quilt

In my various explorations of quilt blogs and quilt books, I am always on the lookout for a pretty pattern for a scrap quilt, for, as all of you experience, we buy all those pretty fabrics for our projects and are left with a lot of bits and pieces which we do want to use thriftily.  I often visit Ellie's Quilt Place and she so happens to offer this pattern for a Pyramid Scrap Quilt . 

Durant mes explorations de blogs et de livres de patch, je suis toujours à la recherche d'un modèle de scrap quilt qui soit joli, car, comme la plupart d'entre vous, j'achète tous ces jolis tissus pour mes projets puis, me retrouve avec restes de ces tissus que je tiens absolument à utiliser sans les gâcher. Je vais souvent sur le blog Ellie's Quilt Place et elle propose justement un modèle pour un Scrap Quilt Pyramides .


She works in centimeter therefore her 10 cm pyramids have 5 strips. I have made the template in inches and it is more practical to work on a 4" pyramid thus using 4 strips.

Elle travaille en centimètres et ses pyramides de 10 cm ont donc 5 bandes. J'ai réalisé le gabarit en inches et c'est plus pratique de travailler avec une pyramide de 4" utilisant ainsi 4 bandes.

A great scrap quilt design, don't you think?
Une idée de scrap quilt vraiment superbe, non?

Thank you for your visit, have a great quilting week!
Merci pour votre visite, bonne semaine de patch à vous!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...