Wednesday, July 10, 2013

Eight little baskets done / Huit petits paniers piécés

Just before I left for my hometown in Lorraine, I decided to join in the fun of participating in the little basket challenge from Temecula. Since I was already one day late, and with the time spent on my trip, I had some catching up to do. I am still 2 baskets behind schedule but here are my first 8!

Juste avant de partir pour les vacances dans mon village de Lorraine, j'ai décidé de participer au défi des petits paniers lancé par Temecula. Ayant déjà pris un jour de retard, et avec le temps du voyage, j'avais du rattrapage à faire. Je suis encore en retard de deux paniers mais voici les huit premiers!


Aren't they cute?
Ne sont-ils pas mignons?










I have found I can strip-piece by machine for some stages of the block, which should save me time further on...

J'ai remarqué que je pouvais piécer à la chaîne pour certaines étapes du bloc, ce qui devrait me faire gagner du temps par la suite...

I seldom have access to the internet where I am staying but I will try to post once a week at least, especiallly as I have some things to show you which I had left on this side of the Atlantic...

Je n'ai pas souvent accès à internet où je passe mes vacances mais j'essaierai de poster un message par semaine au moins, notamment parce que j'ai des réalisations à vous montrer qui sont de ce côté de l'Atlantique...

I wish you a Happy Summer!
Je vous souhaite un été gai et ensoleillé!

1 comment:

  1. Fun to see you are doing the basket challenge. I live about 1/2 hour from Temecula and I'm surprised at how far this little challenge has spread. I love seeing the little baskets on everyone's blog!

    Enjoy your trip home--I love France!

    Elizabeth E.
    oquilt.com

    ReplyDelete

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...