Saturday, May 11, 2013

Quilting completed on Honeycomb / Quilting terminé sur Honeycomb!




I have finished quilting my 90 hexagons!!! I am very pleased with the result. I have to say I am not an expert at quilting and tend to make my stitches a bit long, especially when using color thread for I like it to show.

J'ai terminé de quilter mes 90 hexagones!!! Je suis très contente du résultat. Je dois dire que je ne suis pas experte en quilting et j'ai plutôt l'habitude de faire des points un peu longs, notamment quand j'utilise un fil de couleur car j'aime que cela se voit.










Here you can see the overall effect.
Ici vous pouvez voir l'effet d'ensemble.



I now have to do the binding. This quilt will go in my youngest daughter's room. She decided this patchwork was for her when she saw me quilting it, and it is true, it will go well with her room's color theme.
We have some wonderful weather at the moment in Texas, before the heat of the summer arrives..., and as I have several quilts waiting for their bindings, I think I will sit on my deckchair to sew...

Il me reste à faire le biais. Ce patchwork ira dans la chambre de ma petite dernière. Elle a décidé qu'il serait pour elle quand elle m'a vu le quilter, et il est vrai que les couleurs sont parfaites pour sa chambre.
Nous avons un temps superbe en ce moment au Texas, avant l'arrivée de la chaleur de l'été..., et comme j'ai plusieurs patchworks qui attendent leur bordure de finition, je pense que je vais m'installer sur ma chaise longue pour coudre...


Have an enjoyable weekend!
Je vous souhaite un weekend agréable!



1 comment:

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...