Saturday, March 30, 2013

My Honeycomb quilt is pieced at last!!!

Mon patchwork Honeycomb est enfin piécé!!!


I have to admit piecing the rows together wasn't easy, but proceeding slowly got me to the end. It is not as perfect as I thought it would be, but the effect is very pretty and I will have learnt to think carefully before pressing my margins.
Let's not forget quilting is a learning process...
I now have to think about how to quilt it.

Je dois admettre qu'assembler les rangs n'a pas été facile, mais en prenant mon temps je suis arrivée à la fin. Ce n'est pas aussi parfait que ce que j'attendais, mais l'effet est vraiment très joli et j'aurai appris à faire attention au sens de repassage des marges de couture.
N'oublions pas que le patchwork est un apprentissage ...
Je dois maintenant réfléchir à la manière dont je vais le quilter.


Before I let you go I would like to show you some of my favorite quilts from Jacqueline Morel. I have managed to copy the image of this goose board game in appliqué and you can click on the link below to view two other favorites of mine.

Avant de vous quitter j'aimerais vous montrer certains de mes patchworks préférés de Jacqueline Morel. Je suis parvenue à copier l'image de son jeu de l'oie en appliqué et vous pouvez cliquer sur les liens ci-dessous pour voir mes deux autres favoris.




Look at number 2 / Regardez le numéro 2 http://jacquelinemorel.com/Jacquelinemorel/Les_traditionnels.html#2  

Look at number 5 / Regardz le numéro 5
http://jacquelinemorel.com/Jacquelinemorel/Les_appliques.html#5

As a lady friend from my village once said to me when we were enthusiastically sharing our patterns and quilt magazines, "There are too many beautiful quilts we want to make and not enough with a lifetime to do them all".
Happy quilting weekend to all of you!

Comme l'a dit une dame de mon village alors que, pleines d'enthousiasme, nous partagions nos modèles et magazines de patchwork, "Il y a bien trop de beaux quilts que nous aimerions faire et pas assez d'une vie pour y parvenir".
Bon weekend de patchwork!





No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...