Friday, February 22, 2013

At my patchwork club, our friend and mentor Lut showed us the latest Quiltmania magazine in which there is the first bloc of the  new mystery quilt by Reiko Kato. As soon as I saw it, I was hooked and decided to take part in my first BOM. So here are my first little sunbonnets...
Aren't they cute?

A mon club de patch, notre amie et professeur Lut nous a montré le dernier Quiltmania dans lequel se trouve le 1er bloc du nouveau quilt mystère de Reiko Kato. Dès que je l'ai vu, je n'ai pu résister et j'ai donc décidé de participer à ce qui est pour moi mon premier Bloc du Mois. Voici donc mes premiers petits sunbonnets...
Ils sont mignons, non?




I have decided not to buy the kit but to make use of my stash. As a result, I spend ages deciding on the fabrics! These little fellows use up a lot of tiny bits and pieces so I make use of my treasure jar (full of little squares) which was offered to me by my friend Jeanine.
The lesson to remember is to keep all your bits and pieces. They will be useful for miniquilts and appliques.
Have a good sewing weekend!

J'ai décidé de ne pas acheter le kit mais de piocher dans ma collection de tissus. Le résultat est que je passe un temps fou à décider du choix des tissus! Ces petits personnages nécessitent beaucoup de petits morceaux ce qui me permet de fouiller dans mon bocal à trésor (plein de petits carrés) offert par mon amie Jeanine.
La leçon à retenir est qu'il faut conserver précieusement tous les petits bouts de tissus. Ils seront utilisés dans vos miniquilts et appliqués.
Bon weekend de couture!












No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...