Monday, February 25, 2013

At last I have caught up with my Tula Pink quilt. I needed to by some more red fabric to sew the inside borders with the little red rectangles. I have finished piecing all the rows of blocks and the border strips and now have to assemble everything together. The strips with the red rectangles represent the roads of a town.

Enfin j'ai pu reprendre mon travail sur le patchwork de Tula Pink. Il me manquait du tissu rouge pour faire les bordures intérieures qui ont des petits rectangles rouges. J'ai terminé de piécer toutes mes rangées de blocs ainsi que les bandes intérieures et il me reste à tout assembler. Les bandes avec les rectangles rouges représentent les rues d'une ville.

 

As always when I am close to completing a quilt top, I falsely believe I'm going to finish it in a flash... of course it always takes me longer than I had anticipated. Let's have a sensible goal then...I must have it pieced by Thursday, the day of my Patchwork Club.
The advantage of belonging to a club, in addition to the fun of it, the sharing and the friendship, is that it pushes you to make some progress on your work...
If you do not belong to one, get a group of friends started on sewing projects and small patchwork, you will be amazed at how much you accomplish then!

Comme toujours lorsque je suis près d'avoir terminé de piécé mon quilt, je crois pouvoir le finir en un clin d'oeil... et bien sûr, cela me prend toujours plus longtemps que je ne l'avais imaginé. Donc pour cette fois essayons d'avoir un objectif raisonnable... Je dois absolument avoir fini l'assemblage pour jeudi, jour de mon Club de Patch.
 L'avantage  de faire partie d'un club de patchwork, outre la bonne humeur, le partage et les amitiés, est que cela vous pousse à avancer sur votre projet...
Si vous n'en faites pas partie, réunissez un groupe d'amies pour faire des petits projets de couture et de patchwork, vous serez surprise de ce que vous parviendrez à accomplir!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...