Tuesday, February 5, 2013

As many who enjoy quilting, I like to vary my sewing activities between piecing, applique, embroidery, cross stitching and sashiko too. I therefore particularly enjoyed sewing this beautiful patchwork which combined several skills.
Comme beaucoup de passionnées de patchwork, j'aime varier mes activités de couture entre le piécé, l'appliqué, la broderie, le point de croix et le sashiko. Je me suis vraiment amusée à réaliser ce joli patchwork qui justement réunissait différentes techniques.


Piecing/ Le piécé




Applique and embroidery/L'appliqué et la broderie









Quilting/ Le quilting





Et voilà!!!!

I found this patchwork in a French magazine called Des histoires et des patchs by Catherine Tourel but saw it a few months ago in an American magazine. However I did not pay attention to its name.

J'ai trouvé ce modèle dans le magazine Des histoires et des patchs de Catherine Tourel et je l'ai retrouvé il y a quelques mois dans un magazine américain mais je n'ai pas fait attention à son nom.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment, I'll try to reply promptly...
Merci pour vos commentaires, j'essaierai d'y répondre très vite...